Web Analytics

Застарілу військову авіатехніку «не можна ремонтувати вічно», — командувач ПС ЗСУ

Командувач Повітряних сил Збройних сил України, генерал-полковник Сергій Дроздов розповів про стан авіаційної техніки в українському війську. Питання обговорювали на тлі розслідування авіакатастрофи літака Ан-26, що сталася на Харківщині 25 вересня.

Про необхідність оновлення військової авіатехніки Сергій Дроздов розповів в інтерв'ю «РБК-Україна».

Відповідаючи на питання, наскільки зношений авіапарк ЗСУ, він зазначив, що про точний відсоток говорити дещо не коректно, бо техніка різна, але парк військової авіаційної техніки потребує оновлення.

«Мова йде як про моральне, так і про фізичне старіння техніки, бо зараз ми захищаємо повітряні кордони нашої держави на зразках техніки, які були випущені від 1968 до 1991 року. Найстаріші літаки в нас військово-транспортні, їм від 52 років. Ударна, винищувальна та розвідувальна авіація – Су-25, Су-24М, МіГ-29, Су-27, Су-24МР від 1981 по 1991 рік випуску. За часи незалежності України ми не отримали жодного військового літака», — розповів Дроздов.

Командувач Повітряних сил додав, що сьогодні стан авіатехніки підтримується виключно завдяки ремонту і модернізації. Проте, підкреслив він, ремонт і модернізацію радянської техніки «не можна проводити вічно».

«Відбувається фізичне руйнування двигунів, вузлів, агрегатів, планера літака. Рано чи пізно, ймовірно років за 10, стикнемося з проблемою, що літаки не зможуть виконувати поставлені завдання», — вважає генерал-полковник.

Говорячи про хід розслідування авіакатастрофи Ан-26 він зауважив, що державна комісія наразі утримується від коментарів, які можуть вплинути на її роботу.

«Це урядова комісія та комісія Міністерства оборони, крім того працюють слідчі правоохоронних органів. Усі обставини будуть встановлені ними. Ми максимально сприяємо, передали усю необхідну для слідства інформацію», — сказав Сергій Дроздов.

Коментуючи заяву очільника комісії, віце-прем’єр-міністра Олега Уруського про те, що до авіакатастрофи могло призвести поєднання людського фактору і технічних несправностей літака, Дроздов припустив, що це можливо. Але водночас закликав дочекатися остаточних офіційних заяв щодо розслідування і висновків відповідних експертиз.

«Це питання дуже чутливе і важливо щоб не було жодного втручання в роботу комісій, перекручування фактів, в тому числі й інформаційного», — пояснив він.

28 жовтня комісія має представити звіт щодо розслідування причин авіакатастрофи на засіданні Кабінету міністрів.

Фото: president.gov.ua

Внаслідок катастрофи військового літака Ан-26, який 25 вересня виконував тренувальний політ в Чугуєві з курсантами Харківського національного університету Повітряних сил ім. І. Кожедуба, загинули 26 людей: 19 курсантів і сім членів екіпажу.

Вцілів один — курсант В’ячеслав Золочевський з Харківщини. Після виписки зі шпиталю курсант місяць перебуватиме на реабілітації, потім планує продовжити навчання в університеті.

У Міністерстві оборони пообіцяли виплатити 40,9 млн грн рідним загиблих. Сім'ї курсантів вже отримали одноразову грошову допомогу. Родинам офіцерів, за інформацією Міноборони, виплатять її після остаточного офіційного встановлення обставин та причин авіакатастрофи.

Фото на головній: Харківська обладміністрація