Публікації
23 червня 2022 - 10:47
Незмінний отаман совєцьких богоборців, товариш Омелян Ярославський захопливу книжку колись написав — «Як народжуються, живуть і вмирають боги та богині». Шкода, що не розповів того самого про організацію, якою керував. Вийшло би значно цікавіше.
16 лютого 2022 - 09:35
З внутрішнього боку високих мурів, що на Холодній Горі, добре не жилося ніколи. Бо не для того їх зводили. Та бували і зовсім чорні роки, коли Горе вихлюпувалося назовні.
31 січня 2022 - 13:59
Наприкінці 1930 року депутати Харківської міської ради зробили розкішний подарунок майбутнім екскурсоводам – зібрали в єдиний реєстр всі накази виборців разом зі звітами про їх виконання.
17 січня 2022 - 11:34
Сто років тому, на початку 1922-го, харківське керівництво мусило терміново згадувати недавнє минуле. І не аби як, а вельми докладно. Бо того вимагали високі державні інтереси: радянські республіки готувалися до конференції у Генуї.
15 грудня 2021 - 14:10
Запрошуємо усіх охочих до царства брехні, істерії та безладу. А щоб допитливі не лякалися, сформулюємо трохи м’якше: гайда у віртуальну подорож на дев’яносто років углиб! Подивимося, як виглядав на ділі славнозвісний «сталінський порядок».
22 листопада 2021 - 19:44
21 листопада 1931 року «Харківський пролетар» оголосив про початок штурмової декади на тракторному заводі.
03 листопада 2021 - 09:58
В останній серії подкасту Zoon Politikon напередодні оголошення результатів виборів 1 листопада з політологинею Юлією Біденко та журналістом Володимиром Носковим говорили про день виборів, виявлені спостерігачами порушення, реакцію штабів та перспективи перерахунку голосів.
21 жовтня 2021 - 14:49
Для того, аби вважатися українським митцем, Валєру Бондарю не потрібно було вступати до Спілки художників, організовувати персональні виставки й давати серйозні інтерв’ю. Достатньо було власного відчуття дотичності до силового поля культури, яка творилася в цей час у цьому просторі. Все інше не мало аж такого значення. Принаймні для нього. Зі сприйняттям інших, звісно, були проблеми — для офіційних мистецьких кіл Харкова чи Києва Валєра просто не існувало, не було такого художника. Не існує і до сьогодні. Чи було це проблемою для митця? Навряд чи. Скоріше, проблемою мистецьких кіл, що б ми під ними не розуміли.
Науковці Харківського літературного музею взяли на себе відповідальність актуалізувати постать Бондаря, видатного українського художника-графіка, навколо якого сформувалось вільне від радянських кліше і провінційних комплексів мистецьке середовище кінця 80-х років, сучасною мовою — через онлайн-виставку у «Віртуальному ЛітМузеї». Проєкт підтримав Український культурний фонд.
20 жовтня 2021 - 14:10
Рукою Валєра Бондаря з кінця 80-х — початку 90-х в харківському просторі карбувалась графіка перших кроків боротьби за самостійну, стильну і самодостатню Україну. У 90-ті довкола Бондаря в Харківському ЛітМузеї сформувалось вільне від радянських кліше і провінційних комплексів мистецьке середовище. Валєр Бондар, як магніт, притягував до себе творчу еліту. Це перетворювало музей на втілену у життя літературно-атракційну дійсність. Сьогодні ми дали їй назву: «Майстерня Бондаря. BondarStyle». Онлайн-виставка відкриває новий проєкт «Віртуальний ЛітМузей», який підтримав Український культурний фонд. Наприкінці жовтня віртуальна виставка стане доступною у додатку для мобільних пристроїв. Яким пам'ятають художника українські митці? Серію матеріалів ЛітМузея відкривають спогади письменника Юрія Андруховича.