Web Analytics

ДБР розраховує у квітні завершити розслідування катастрофи Ан-26 в Чугуєві

Правоохоронці відзвітували про розслідування авіакатастрофи військового літака Ан-26 у Чугуєві, внаслідок якої загинули 26 курсантів і офіцерів.

Слідство у справі Ан-26 планують завершити наприкінці квітня, повідомив в.о. директора Державного бюро розслідувань Олексій Сухачов під час доповіді у Верховній Раді 3 березня.

«Розслідування вказаної трагедії знаходиться на постійному контролі президента України. Його завершення плануємо на кінець квітня поточного року», — зазначив він.

Трьом військовим посадовцям вже повідомили про підозру у цій справі.

«Слідству вдалося максимально швидко встановити причини катастрофи та здобути беззаперечні докази, за результатом яких трьом особам повідомлено про підозру. Двоє з них досі утримуються під вартою за рішенням суду», — зазначив в.о. директора ДБР.

ДБР також ініціювало перевірку дотримання законодавства щодо виготовлення та експлуатації держпідприємством «Антонов» всіх літаків з 1991 року, додав він.  

Пресслужба Держбюро розслідувань також оприлюднила звіт щодо розслідування авіакатастрофи. У ньому вказано, у справі вже провели 135 експертиз, серед яких судово-медичні, генетико-молекулярні, фоноскопічні, експертизи відеозвукозапису, почеркознавчі, хімічні, а також вибухотехнічна, психологічна, комісійна військова та інші.

«Слідча група ДБР допитала потерпілих родичів усіх загиблих в авіакатастрофі, потерпілого військовослужбовця, який вижив, та понад 70 інших свідків. Крім того передбачаються інші допити, огляди, вивчення експертиз, документів та висновків по трагедії», — кажуть у бюро.

Крім того, з військової частини А4104, Харківського національного університету Повітряних сил, командування Повітряних сил, Міністерства оборони, низки авіаційних підприємств і навчальних закладів вилучили речі та документи щодо технічного стану літака, організації та проведення навчальних польотів.

За ініціативи ДБР також проведуть ревізії на військовому аеродромі Чугуєва, в ХНУПС і у військовій частині А4104.

За результатами відпрацювання висунутих версій, слідство наразі схильне до таких висновків щодо причин аварії:

  • недбале ставлення до військової служби (халатність) зі сторони військових посадових осіб, відповідальних за підготовку та забезпечення безпеки польотів в комплексі з іншими подіями, діями та бездіяльністю (поломка двигуна, яку екіпаж не зміг вчасно виявити із-за польоту «конвеєром», неправильне пілотування літаком при цій поломці за відсутності допомоги з землі від керівника польотів;
  • допуск до керування літаком вночі командира екіпажу, який не мав навиків пілотування за таких умов, а також допуск курсантів-штурманів, які не мали права бути на борту за пілотування літаком в якості помічника командира екіпажу.

Фото: dbr.gov.ua

Військовий літак Ан-26 розбився у вересні 2020 року під час тренувального польоту в Чугуєві, загинули 26 людей: 19 курсантів і сім членів екіпажу. Один курсант вижив. 

Слідчі відкрили провадження за ч. 416 Кримінального кодексу України (порушення правил польотів та підготовки до них), потім додали ще ст. 425 (недбале ставлення до військової служби). Польоти на Ан-26 припинили, поки не з’ясують обставини катастрофи, але в середині лютого поновили.

Комісія з розслідування причин катастрофи назвала серед факторів, що призвели до падіння літака, несправності у системі управління лівого двигуна, людський фактор, серйозні порушення в організації польотів.

Про підозру у причетності до катастрофи повідомили командиру військової частини А-4104 в Чугуєві, керівнику польотів частини та командувачу Повітряних сил Сергію Дроздову. Печерський райсуд Києва постановив арештувати офіцерів з Чугуєва, а Дроздова відпустив під особисте зобов'язання. 

Фото на головній: Офіс президента України