Web Analytics

Ситуація з ДТП на Харківщині: що кажуть правоохоронці та посадовці

У Харкові 22 листопада провели засідання парламентського комітету з питань правоохоронної діяльності. Обговорювали ситуацію з безпекою на дорогах регіону.

Цьогоріч в Україні сталося понад 150 тис. ДТП, розповів під час засідання комітету перший заступник начальника Департаменту патрульної поліції Олексій Білошицький. У 20,3 тис. з них є травмовані та загиблі.

«Спостерігається позитивна динаміка у порівнянні з попереднім роком: кількість ДТП знизилась на більш ніж 6%. Але, на жаль, 2592 людини загинули. Цей показник знизився на майже 9%, але цифра все ж залишається кричущою», — зазначив Білошицький.

Олексій Білошицький. Фото: city.kharkov.ua

Харківщина — третя серед регіонів України за кількістю ДТП, повідомила генеральна прокурорка Ірина Венедіктова.

«Чемпіони» в лапках серед областей України: на першому місці залишається Дніпропетровська область, на другому місті — Львівська, на третьому — Харківська, на четвертому — Київська», — перелічила посадовиця.

Головні причини скоєння ДТП, за даними Венедіктової, такі:

  • перевищення безпечної швидкості (понад 1000 загиблих);
  • порушення правил маневрування;
  • виїзд на зустрічну смугу;
  • перехід дороги у невстановленому місці.

Ірина Венедіктова. Фото: city.kharkov.ua

Від початку року на Харківщині сталося 1288 дорожньо-транспортних пригод із загиблими та травмованими, каже виконувач обов’язків голови обладміністрації Олександр Скакун. За його словами, цей показник — найнижчий за останні п’ять років. За той самий період минулого року було на 17% більше таких автопригод, у 2019-му — на 12% більше.

«Але цифри — вражаючі. Вони дуже великі. Потрібно нам дуже щільно працювати, щоб ці цифри зменшити», — наголосив Скакун.

Загалом у регіоні зафіксували понад 10,1 тис. автопригод (минулоріч — більш ніж на 500 менше).

Скакун також зазначив, що дві останні резонансні ДТП в Харкові — на проспекті Гагаріна та на проспекті Науки — «це не тільки про порушення правил дорожнього руху».

«На мій погляд, це, насамперед — про виховання молоді, виховання дітей. Тому що саме в цих аваріях ми бачили, що десь недоробили батьки, десь недоробило суспільство в цілому. Тому я вважаю, що ми повинні аналізувати й цей аспект цієї проблеми та підіймати це питання і в стінах Верховної Ради України, і на цьому комітеті», — заявив керівник ОДА.

Він також додав, що й суди теж є «учасниками цього виховного процесу» і мають відчувати свою відповідальність.

Олександр Скакун — другий ліворуч. Фото: kharkivoda.gov.ua

Харківський міський голова Ігор Терехов додав, що для підвищення рівня безпеки у місті ремонтують трамвайні колії, встановлюють світлофори, оновлюють громадський транспорт. На базі КП «Міськелектротранссервіс» відкрили диспетчерський центр, що контролює 100 перехресть, до нього підключено 203 відеокамери.

«На базі цього центру моніторингу ми спільно з Європейським інвестиційним банком реалізуємо проєкт вартістю 21 млн. євро. Це найбільший за фінансуванням проєкт в Україні в цьому напрямку. Він передбачає, що під контроль диспетчерського центру увійдуть вже понад 300 перехресть. До системи контролю та спостереження буде підключено понад 1300 відеокамер. Це має призвести до зниження аварійності, зменшення пробок, покращення керованості транспортним потоком, до впорядкування руху на основних автомагістралях та перехрестях», — каже Терехов.

На зауваження нардепів щодо кількості ДТП у місті він заявив: вона така, «тому що дороги у Харкові добрі».

Ігор Терехов. Фото: city.kharkov.ua

Начальник ГУНП у Харківській області Станіслав Перлін вважає, що слід удосконалити законодавство (зокрема посилити покарання за порушення) та затвердити регіональні програми безпеки дорожнього руху в кожній громаді.

«Поліція розраховує на підтримку місцевих рад. Необхідно прийняти рішення про зниження швидкості руху до мінімальної для уникнення смертності при ДТП, утвердити плани розвитку систем  відеоспостереження, встановлення дорожніх знаків,  заходів безпеки на  залізничних переїздах, впровадження систем автоматичної фіксації порушень», — зазначив він.

Також, на його думку, слід активніше розміщувати інформаційні стенди, працювати з дітьми — у садках, школах тощо.

Станіслав Перлін. Фото: hk.npu.gov.ua

За результатами обговорення комітет рекомендуватиме Верховній Раді включити до порядку денного низку законопроєктів. Серед іншого, пропонується посилити покарання:

  • за ДТП зі смертельними наслідками;
  • за перевищення швидкості (зокрема у населених пунктах);
  • за нетверезе кермування.

«Вказані законопроєкти спрямовані на підвищення та посилення відповідальності за кримінальні правопорушення. Вони по-різному посилюють і змінюють чинні норми Кримінального кодексу України», — прокоментував голова комітету Сергій Іонушас.


У жовтні-листопаді на Харківщині сталася низка ДТП із загиблими та травмованими. Так, 21 жовтня 16-річний підліток на Infiniti зіткнувся з Chevrolet Aveo на проспекті Гагаріна в Харкові, водій другого авто загинув. 11 листопада на проспекті Науки кермувальник позашляховика Toyota, який їхав на червоне світло, збив на пішоходному переході 13-річних хлопця і дівчину.